Chapterdag 7 sept. 2013: Hip en Handgemaaktmarkt in Zwolle

De dag begon goed met een lekker zonnetje. De trein ging op tijd vanuit Assen en de Lady's hadden goede zin.

Aangekomen in Zwolle gingen we wandelend op weg naar het plein waar alle marktkraampjes zouden staan van de hobbyisten.

Bij het nuttigen van een lekker kopje koffie/thee met bijgeleverde slagroom op het terras kregen wij veel aanspraak van mede redhatters uit Zwolle. Ook van dames die wilden weten voor welk  doel wij zo mooi uitgedost waren. Daarna werd het tijd om de markt over te gaan. We hebben veel leuke en mooie dingen gezien die uit de fantasie van de, meestal, dameshanden is ontstaan.

Na de lunch bij een Italiaans pizzeria/broodjeshuis, die er al keuvelend goed inging, besloten wij om met de trein van 14:47 uur vanuit Zwolle weer terug naar Assen te reizen en vandaar weer ons weegs te gaan.

Deze dag heb ik als lekker ontspannend en plezierig ervaren en... voor herhaling vatbaar.

Comtesse Froukje van Hier tot Gunnekandut

(klik hier voor het foto-album)

Officiële start van de RHS chapter Le Canotier Rouge

Op zaterdag 3 augustus 2013 is de chapter Le Canotier Rouge officieel van start gegaan. Van de acht ladies die samen de chapter vormen waren er zes aanwezig en hadden zich twee i.v.m. vakantie afgemeld.

Rond en uur of twee was iedereen zo’n beetje aangeschoven en waren we al lekker met elkaar in gesprek verwikkeld. Om 14.00 uur heette Queen Henriëtte iedereen van harte welkom en sprak de hoop en wens uit er met elkaar een leuke tijd van te maken.  Nadat iedereen zich voorgesteld had kreeg de eigenaar van het restaurant een teken en werd de champagne binnengedragen waarna er op de nieuwe chapter werd getoost. Op Friendship, Freedom and Fun, inderdaad alle drie met een hoofdletter.

Daarna werd de agenda doorgenomen en de diverse taken verdeeld. En zoals het echte ladies betaamd werd er veel gepraat en gelachen. Ideeën vlogen over en weer over de tafel.

Iets te laat kwamen we erachter dat we ook nog zouden midgetgolfen. Na 7 banen hielden we het voor gezien, we zijn tenslotte adellijk en bepalen onze eigen regels. Om half vijf namen we afscheid. Als queen kijk ik met een voldaan gevoel terug op een leuke middag.

(klik hier voor het foto-album)

-------------------------------

Verslagen 2014 - 2015

Verjaardag Roses in Flow Nunspeet

Op vrijdag 13 september 2013 zijn we met ons drieën, (Comtessa Roos del Borgo di Poppi, Lady Yellowmoor, Barones van Volle Maan tot Duistere Nacht) naar Nunspeet getogen om de 3e verjaardag van Roses in Flow, de chapter van Nunspeet, mee te vieren. Na een genoeglijke autotocht, want we blijven nog steeds kennismaken met elkaar, kwamen we in het hotel in Nunspeet aan waar we door Queen Antonia werden ontvangen.

Na koffie met een, ik mag wel zeggen flinke, brownie, werd de bus voorgereden en gingen we naar de boot die ons over het Veluwemeer zou rondvaren. Na een voortreffelijke lunch, kregen we al varend een concert van harpiste Regina Ederveen.

Aan het einde van de middag stond de bus weer aan de kade om ons terug te brengen naar het hotel waar voor wie dat wilde nog iets te drinken stond.

Na een hartelijk afscheid van weer nieuwe Redhatters stapten we weer in onze koets van de dag en namen om 18.00 uur afscheid van elkaar op het station van Assen.

Henriëtte Barones van Volle Maan tot Duistere Nacht

Chapterdag 11 oktober 2013:

Nysinghhuis en museum De Buitenplaats in Eelde

Op 11 oktober brachten we met een groepje van 6 ladies een bezoek aan het Museum De Buitenplaats in Eelde en kregen we een interessante rondleiding in het Nijsinghhuis.

Dit naast het Museum gelegen, prachtig, gerestaureerde Rijksmonument, anno 1654, werd de afgelopen decennia door Matthijs  Roling, Wout Muller, Clary Westenbroek , Olga Wiese en Pieter Pander  opgesierd met interieurschilderingen die ons bezoek heel speciaal maakten.

We hadden een uitstekende rondleiding door Rob die ons veel wist te vertellen over de historie van het pand. Na afloop het kopje koffie met de speciaal gemaakte appeltaart van de appelbomen uit “de tuin der lusten”.

Daarbij  natuurlijk de tentoonstelling in het museum zelf van de Cobra groep (Appel,Corneille en tijdgenoten). Zeer kleurrijk en herkenbaar, maar dit werd verschillend gewaardeerd in ons groepje.

Al met al een gedenkwaardige, heel gezellige middag waarbij we veel plezier hadden.

Lady YellowMoor

Chapterdag 6 november 2013:

Purper Ladies in theater De Tamboer in Hoogeveen

Woensdag 6 november zijn we met tien ladies van Le Canotier Rouge naar de voorstelling van “Purper Ladies” in theater de Tamboer in Hoogeveen geweest. Nadat iedereen op de verzamelplaats een plekje in de auto had gingen we naar Hoogeveen. Door alle werkzaamheden aan de weg bij Assen-zuid werd het bijna ‘spoorzoeken’ maar uiteindelijk trof iedereen elkaar weer in de Tamboer. Daar troffen we ook een kleine delegatie van de Red Stones uit Emmen.

De voorstelling van de vier dames, waarin sketch en zang werd afgewisseld, was een succes en er was veel herkenning die ons menigmaal een lach ontlokte. In de pauze hadden we veel te bepraten waardoor de gong al veel te snel weer klonk en menig drankje naar binnen gegoten moest worden.

Na de voorstelling zochten we in de regen snel de auto’s op en reden terug naar Assen. Via een doolhof van rotonde’s en ‘vreemde’ afslagen kwamen we weer op onze carpool plek en namen vrolijk en voldaan afscheid.

Barones van Volle Maan tot Duistere Nacht

Chapterdag 7 december 2013:

Gezamenlijk uitje Le Canotier Rouge naar de ‘Oranjerie’ in Zeijen

Om alvast in kerstsfeer te raken zijn de dames van Le Canotier Rouge op zaterdag 7 december naar de “Oranjerie” in Zeijen geweest. Deze keer hoefden de dames niet ver te reizen.

De ‘Oranjerie’ ligt in het mooie dorp Zeijen en was ook dit keer weer prachtig aangekleed in kerstsfeer.

Vooraf hadden een aantal dames aangegeven op de fiets te komen, maar daar werd i.v.m. het nevelige weer toch van afgezien en voor een meer geriefelijker vervoersmiddel gekozen. De adellijke dames laten zich graag rijden.

De bijna voltallige chapter kon na koffie met hartige hap en korte wandeling op weg naar de ‘Oranjerie’, om daar  ideeën op te doen of iets aan te schaffen.

De rijk versierde hoekjes in de Saksische boerderij heeft menige adellijke dames geïnspireerd om het eigen landhuis te versieren om met haar gasten een mooie kerst te vieren.